בשנת 2016 תוקן חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות באופן שמתאים יותר למאה ה-21 בה תוחלת החיים עולה מצד אחד אך מצד שני איכות החיים לא תמיד מאפשרות לאדם להחליט בעצמו החלטות בנוגע לחייו בהיבטים שונים.

החוק קובע כי כל אדם בגיר הבריא בשכלו ובנפשו יוכל, באמצעות חתימה על ייפוי כוח מתמשך (לינק), להחליט בידי מי הוא מפקיד את האחריות לטיפול בענייניו אם וכאשר הוא לא יוכל לעשות זאת בעצמו.  יתרה מזו, ניתן גם לקבוע הוראות ביצוע ספציפיות ו/או קווים מנחים לעתיד בענייני גוף ונפש.

מדוע מדובר במהפיכה אמיתית לטובת זכויות הפרט?

עד שנת 2016 היו תשושי נפש משוללי זכויות החלטה לגבי זהות האדם שידאג לעניינהם ובית המשפט היה זה שהחליט על מינוי אפוטרופוס בהתאם לחוות דעת מומחים בתחומי העבודה הסוציאלית והרפואה שנתקבלו.

היום כל אזרח בגיר הבריא בשכלו ובנפשו יכול להחליט בעצמו על זהות האיש או האנשים שידאגו לתחומים שונים בחייו כאשר הוא לא יהיה כשיר משפטית לעשות זאת בעצמו. מעבר להקנית זכות משמעותית זו לכל אדם, חתימה על יפוי כח משפטי חוסך בעתיד את הזמן שלוקח לבית המשפט לדון בעניין וענייניו של האזרח מטופלים מיידית ללא יצירת פער שעלול להיות משמעותי מבחינה כספית, רפואית ואישית.

במשפט אחד - התיקון החשוב לחוק משאיר את גורלך בידיך גם במצב של תשישות נפשית בעתיד!

על מנת לצמצם למינימום גרימת נזק עתידי, משרד המשפטים מסמיך לעסוק בעניין משמעותי זה רק עו"ד שעברו הכשרה ייעודית והוסמכו לכך על ידי משרד המשפטים.

משרד עו"ד אייל רוזנר, מוסמך משרד המשפטים לענייני יפוי כוח מתמשך, מעניק את השירות הן במשרד והן מחוצה לו על פי בקשת הלקוח מתוך הכרה בחשיבות הנושא אך גם ברגישות הרבה שהוא טומן בחובו ולכן אנחנו גם מדריכים ומלווים את לקוחותינו בתהליך המורכב והרגיש הזה ומסייעים להם להגיע להחלטות הטובות ביותר עוברם - עבורכם!

נצלו את היום בו אתם בשיאכם והבטיחו את עתידכם לתקופה שבה, חלילה, לא תוכלו לדאוג לכך בעצמכם ומנו עוד היום את אילו שאתם סומכים עליהם ביותר לדאוג לכם ולאינטרסים הכלכליים, בריאותיים, נפשיים שלכם בדיוק בדרך בה הייתם רוצים!


לנוחותכם, מצורף המדריך למבקש לערוך יפוי כוח מתמשך (לינק הפניה לטופס דוגמא ליפוי כוח מתמשך